pátek 25. října 2013

USJ 6



Mám rád.        ...ga suki desu.

Rád cestujem.
Tabi suru no ga suki desu.
Rád športujem.
Spótsu o yaru no ga suki desu.
Rád varím.
Ryóri wo tsukuru no ga suki desu.


študent
gakusei
vysokoškolák
daigakusei
štátny zamestnanec
kómuin
žena v domácnosti
shufu
v dôchode
nenkin seikatsusha
Pracujem v...
... de hataraite imas.
kancelárii
yimusho
obchode
mise
továrni
kooyoo
na volnej nohe
frii ransaa
som slobodný(á).
Dokushin desu.
som ženatý(vydatá).
Kekkon shite imas.
som rozvedený(á).
Rikon shimashita.
som vdova(vdovec).
Yamome (otoko yamome) desu.
Žijem s priateľom.
Boifrendo to isho ni sunde imas.
Žijem s priateľkou.
Gaarufrendo to isho ni sunde imas.

svetlý
                                              akarui
tmavý
                                              kurai
farebný 
                                              karaa
bezfarebný
                                              iro no aoi

Žádné komentáře:

Okomentovat